Monday, December 29, 2008

saat kau pergi


ermmm..td aku melawat page seorang teman....
dah lama x masuk....
rasa terharu...
adakah aku yg dimaksudkan
jeng3...hehehehe

-----------------------------------------------------------------
SAAT KAU PERGI...

Dec 18, 2008, 12:32 am

saat kau pergi
berlinanglah air mataku
betapa cinta ku rasakan
kebahagiaan itu
kini lenyaplah sudah

tak pernah ku inginkan
perpisahan ini terjadi
ku hanya bisa merelakan
jika memang kau pikir
ini lah yang terbaik


tak perlu kau beri alasan
mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku
karena ku yakin mung­kin semuanya itu bisa
membuatmu bahagia

sepenuhnya ku menyadari
bahwa cinta itu tak mesti harus memiliki
namun ku akan terus selalu menyayangimu
setulusnya hati

tak pernah ku inginkan
perpisahan ini terjadi
betapa cinta ku rasakan
kebahagiaan itu
kini lenyaplah sudah

-----------------------------------------------------------------

malu lak nak tanye...
dia cakap pasal aku ker....
nak tanye ke x nak tanye...jeng3...
kene tanye ni....

Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam

Selepas sarapan....anak2 aku tanye, ayah...ayah... jadi ke kite jalan....
aku buat2 tanye...nak pi mana.....
ala ayah ni...semalam dah janji nak bawa jalan...kata anak aku yg kecil tu d'dek
ermmm ye lah...jom lah bersiap....

sebenarnya aku cadang nak bw dorang jalan2 pi shah alam pi tmn pertanian tu..
masaalahnye aku bukan reti nak pi sana...
Aku call Abg Sani...tanye camna nak pi sana..n nak juga tahu pasal tempat tu....
hahahahah rupa2 nye dia pun x pernah pi sana....tp dia tahu ah tempat tu....
dia explain kat aku macamana nak pi sana...emmm paham ke aku ni...ntah
kang men redah je...kalau x sampai balik umah jer..

alhamdulillah jalan ke sana dgn mudah je aku jumpa....tanpa sebarang halangan...

bayaran masuk ke tempat tu..... dewasa Rm3 dan kanak2 Rm1...
kira punya kira..kena lah Rm11. bila dah masuk aku terus pi ke rumah 4 musim.
kebetulan musim sejuk...ada salji beb...hehehe
nak masuk kene bayar lagi...tp kali ni kene RM12.







lepas masuk ke rumah 4 musim...jalan2 ke tmn haiwan...









ntah tetiba sukar lak aku nak lelapkan mata aku ni.....
ish...aku tengok jam...mak oi nak kul 4.30 pagi
mata aku ni masih lagi segar..camna nak lelap ni...
terpusing sana...terpusing sini...
sekali sekala terdengar bunyi nafas isteri aku.
hehehehehehe..timbul niat nak usik dia....
ish....x jadi sian lak dia....
biar lah dia tido....
esok dia nak keje tu...
aku terus mencapai henpon aku yg jd teman setia
ermmm lalu aku tekan ***** pasword untuk henpon aku tu....
hehehehehe
klik menu....browse....gallery..images..
klik folder *** hehehheeh apa lagi...
tengok gamba kekasih gelapku lah....
dalam henpon ni je ada 96 gamba dia...
aku belek2 satu persatu....
kadang2 senyum sendiri...melayan perasaan....
soalah2 dia sedang senyum pada aku...
teringat kembali..jeng3....
my merah



2be cont....

sedar2 dah pagi....bile dahi aku terasa hangat
rupanye isteri aku mencium dahi aku....
dia dah nak pi keje.

bila rasaku ini rasamu






aku memang terlanjur mencintaimu
dan tak pernah ku sesali itu
seluruh jiwa telah kuserahkan
menggenggam janji setiaku


ku mohon jangan jadikan semua ini
alasan kau menyakitiku
meskipun cintamu tak hanya untukku
tapi cobalah sejenak mengerti


[chorus]

bila rasaku ini rasamu
sanggupkah engkau menahan sakitnya
terkhianati cinta yang kau jaga

coba bayangkan kembali
betapa hancurnya hati ini kasih
semua telah terjadi


( Kerispatih - Bila rasaku ini rasamu )

Thursday, December 18, 2008

blank....blurrr

ermmm dah lama x jenguk2 blog aku ni...
nampak kosong jer....
rindu nak tulis sesuatu....tp kepala duk blank jer...

ari2 duk sibuk ngan keje...
rancangan aku nak balik ke sabah tertangguh lagi....
melihat keadaan abah yg sering sakit.... x sampai rasa nye aku nak tinggalkan mak n abah kat sini...

rindu ngan kawan2 di sabah....KK
rindu ngan geng kptd.... man, wahid, dg, masneh, tahir....ramai lagi

adeh sume kawan2 dah tanye bila nak balik sana....
aku duk cakap tggu...tggu...

kalau aku balik pun....camana ngan buah hati aku tu....
tentu dia naik angin jer....hahahahahah
dah lah dia x nak aku balik sana....kalau cakap pasal sabah je....mesti dia angin semacam...hahahahahaha

buat buah hati aku tu....
aku nak cakap sikit
abg sayangkan ***
x kan tinggalkan ***

muahhhsss lama2 di dahi n pipi seperti yg selalu abg lakukan pada sayang....

p/s hati abg tetap pada sayang...time kaseh

Monday, July 21, 2008

sebelum cahaya

Ku teringat hati
Yang bertabur mimpi
Kemana kau pergi cinta
Perjalanan sunyi
Engkau tempuh sendiri
Kuatkanlah hati cinta

Ingatkan engkau kepada
Embun pagi bersahaja
Yang menemanimu sebelum cahaya
Ingatkan engkau kepada
Angin yang berhembus mesra
Yang kan membelaimu cinta

Kekuatan hati yang berpegang janji
Genggamlah tanganku cinta
Ku tak akan pergi meninggalkanmu sendiri
Temani hatimu cinta

Ingatkan engkau kepada
Embun pagi bersahaja
Yang menemanimu sebelum cahaya
Ingatkan engkau kepada
Angin yang berhembus mesra
Yang kan membelaimu cinta

Ku teringat hati
Yang bertabur mimpi
Kemana kau pergi cinta
Perjalanan sunyi
Engkau tempuh sendiri
Kuatkanlah hati cinta

Ingatkan engkau kepada
Embun pagi bersahaja
Yang menemanimu sebelum cahaya
Ingatkan engkau kepada
Angin yang berhembus mesra
Yang kan membelaimu cinta

Ingatkan engkau kepada
Embun pagi bersahaja
Yang menemanimu sebelum cahaya
Ingatkan engkau kepada
Angin yang berhembus mesra
Yang kan membelaimu cinta

Kan membelaimu cinta

Friday, July 11, 2008

Sepi

Sudah lama ku memendam rasa
Cinta di dalam dada
Namun tidak pernah bersuara
Kerana takut kecewa
Ku tunggu waktu yang lebih baik
Untuk langkah pertama
Jauh dari apa yang ku kira
Hatimu ada yang punya
Di dalam mimpi kita berdua
Mesra bersama dilamun cinta
Oh tetapi kenyataannya aku sedar kau ada dia
Mungkin juga semuanya salah ku
Terlalu mengharapkan cinta
Tapi sepi yang merasuk kalbu
Membawa angan melayang
Di dalam mimpi kita berdua
Mesra bersama dilamun cinta
Oh tetapi kenyataannya aku sedar kau ada dia.

Tuesday, July 8, 2008

di bawah bayu mu



Tak sabar rasanye nak tggu hujung tahun ini...
aku dah buat perancangan untuk kembali kesana ....
walau pun baru 2 tahun aku kembali ke sini....terasa rindu pada negeri di bawah bayu itu. walaupun bukan negeri kelahiran aku tapi aku dapat rasakan kasih nya pada aku.....
Ramai kawan2 aku disana gembira bila dapat tahu yg aku ingin kembali kesana.....heheheheh
Terasa teruja lak.....

Tak tahu macamana aku nak bagitahu pd mak n abah aku
Tentu dorang kecewa.....
tapi ini keputusan aku...

Aku tak serasi ngan bandar kelahiran aku ni
makin lama aku disini makin tertekan rasanyer
ermmm
Terlalu banyak memori yg aku ingin tinggalkan
tinggalkan jauh2.......
tinggalkan semua2 nye.....
terasa x diperlukan lagi......
terasa kosong....

teman nanti kepulangan ku....